Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Saturday, September 18, 2010

כולן-כולן היו בנותי...הכצעקתה?!


(או...פוסט השוואתי בין קבוקיות...תכל'ס...!)

האמת היא שאפשר לומר שהפוסט הנוכחי הוא סוג של מדור "על הסכין" מורחב. אבל תודו שהכותרת היתה מסקרנת ולכן נכנסתם....:-P
שמעו, מעבר לפטישים הרבים עליהם אני מתוודה כאן קבל עם ובלוג השכם והערב, יש לי גם אחד נוסף כזה של מברשות איפור-ומתחתיו, כתת-פטיש פר אקסלנס, פטיש למברשות קבוקי. זה ממש לא משנה כמה יש לי, באיזה צבעים (!), מה ייעודן או מחירן והאם הן שוכבות כאבן שאין לה הופכין מהרגע שרכשתי אותן. ברגע שאני רואה קבוקית שתופסת לי את העין, היא חייבת להיות שלי. בעקבות ריבוי הקבוקיות הנ"ל החלטתי לתת לכם, קוראיי הנאמנים, כשירות לציבור, סוג של פוסט השוואתי בין כמה מן הבולטות שבהן (אלטרואיסטית גדולה....כן, זו אנוכי!).
אני מקווה אגב שאתם סולחים לי על כך שעדיין אין באמתחתי מצלמה ראויה (איטס און מיי טו-דו ליסט...מבטיחה!) ולכן תאלצו להסתפק, נכון לעכשיו, בתמונות המוצרים הרשמיות מהאתרים שלהן.
{***כל הכתוב לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. אני עושה כמיטב יכולתי לתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן על מנת לאפשר לכם לגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים; המברשות שבסיקור זה, ללא יוצא מן הכלל, נקנו בכסף מלא על ידי ולא ניתנו לי למטרות יח"צ או פרסום כלשהו***}
חמשת מברשות הקבוקי דלעיל נמדדו ע"ס שישה פרמטרים סה"כ: חמישה מתוכם (עיצוב אסתטי וחיצוני; נוחות השימוש והאפליקציה; צפיפות השיער; רכות השיער; מחיר) נמדדו במידרג ציונים של 1-5, כש-"5" הוא הציון המקסימלי למלוא האפקט הנמדד ו-"1", המינימום שלו. הפרמטר השישי נוגע לענייני "CRUELTY FREE" והאם החברה המייצרת אותם עושה ניסויים בבע"ח. פה הציון קצת שונה-5 נקודות זכות למוצר שעמד בפרמטר ו-5 נקודות חובה מהסה"כ לכזה שלא. אם היה לי ספק בעניין-לא גרעתי מהניקוד, אבל גם לא הוספתי.

מברשת 182 של "מאק"



עיצוב אסתטי וחיצוני
-שחור אלגנטי, אם כי טריוויאלי לחלוטין. ממשיך את הקו המנחה של אריזות "מאק" בכלל (למעט אלו של המהדורות המוגבלות ומהדורות החגים למיניהן) ואת קו המברשות שלהם, בפרט. גובה המברשת כ-7 ס"מ; קוטר השיער כ-5 ס"מ (לאחר שימוש) וקוטר ידית האחיזה וגובהה כ-3 ס"מ; עשויה משיער עז טבעי.
ציון-3/5 ולו רק בשל הסתמיות.
נוחות השימוש והאפליקציה-המברשת נוחה ויציבה מאד לאחיזה בזמן האפליקציה. הבסיס אינו עבה מדי והמברשת אינה ארוכה מדי כדי לאבד את השליטה על וורסטיליות ההנחה.
ציון-5/5
צפיפות השיער-צפופה מאד. הצפופה מבין כל חמשת המברשות שנדגמו, לעניות דעתי.
ציון-5/5
רכות השיער-על אף ולמרות הצפיפות, השיער נשאר רך ונעים עד מאד. בד"כ במברשות כל כך דחוסות השיער, במיוחד אם אינו איכותי-נוטה להיות דוקרני ונוקשה, אבל כאן העניין אינו גורע מהמגע הנעים שלה עם עור הפנים.
ציון-5/5
מחיר-כ-300 ש"ח לפני הנחת מאפר; לא זולה כלל וכלל, אבל שווה כל שקל-בהתאם לתמורה.
ציון-4/5
אג'נדת "CRUELTY FREE"-ביג טיים!!! לא רק שמאק נחשבת לחברה בעלת אג'נדה חברתית פעילה (יוזמת שפתוני ה-"VIVA GLAM" של החברה מגייסת מדי שנה כספים רבים לנפגעי מחלת האיידס. בנוסף פועלת החברה נמרצות למען פעולות מיחזור לכל מוצריה וכן הלאה), היא מוכרת ע"י אתר PETA העולמי כחברה שאינה מבצעת ניסויים בבע"ח (הגם שמרבית המברשות שלה עשויות משיער טבעי), ומתחייבת לטיפול נאות והומני בבעה"ח מהם נגזז השיער.
ציון-5/5
ציון סופי: 27/30

קבוקית "טוקידוקי" ל"ספורה"


עיצוב אסתטי וחיצוני-מהמם! מהדורה מוגבלת וצבעונית במיוחד של ליין ה"טוקידוקי" בלעדית לספורה. גובה המברשת הכולל כ-6.5 ס"מ; קוטר השיער כ-6 ס"מ; הידית מרובעת קוטרה כ-3 ס"מ וגובהה כ-2 ס"מ. היא קומפקטית ומודפסות עליה שלל דמויות מהליין. השיער סינטטי וקצוותיו צבועים בסגול אלקטרי.
ציון-5/5
נוחות השימוש והאפליקציה-מצויינים. כפי שציינתי, המברשת קומפקטית מאד בגודלה כך שנוח מאד לעבוד איתה על פני הפנים.
ציון-5/5
צפיפות השיער-הכי פחות צפופה מכל החמש, מה שבהכרח הופך אותה ל"פלאפית" יותר ופחות דחוסה. מכאן גם החסרון הייעודי שלה לטעמי-אני משתמשת בה אך ורק לפידור. בניגוד לקבוקיות אחרות, אני בספק רב אם ניתן יהיה להניח איתה מייקאפ נוזלי, שמצריך אפליקציה מסיבית יותר.
ציון-2/5
רכות השיער-רכה מאד עד קטיפתית למגע, על אף הסיבים הסינטטיים שלה.
ציון-5/5
מחיר-כ-28$ בלעדי לחנויות "ספורה" בארה"ב (לא כולל TAX). מחיר סביר למדי בעיני בעבור מברשת משיער סינטטי איכותי.
ציון-4/5
אג'נדת "CRUELTY FREE"-ע"פ הצהרת החברה באתר, המברשת והמוצרים לא נבדקו על בעלי חיים ומכאן גם השימוש בסיבים הסינטטיים. בנוסף, הם מצהירים על המברשת כ"אנטי-בקטריאלית". אין לי מושג עד כמה העניין הזה יכול לעמוד במבחן המציאות, אבל שויין, זה עדיין מגניב לחלוטין.
ציון-5/5
ציון סופי:26/30

מברשת קבוקי מספר19# של "נארס"


עיצוב אסתטי וחיצוני-חביב למדי. הידית שחורה, ושלא כמו בקבוקיות האחרות-ארוכה משמעותית (כ-9 ס"מ, ללא ה"ראש" וקוטר בסיסה, בדומה לשאר-3 ס"מ); קוטר השיער-כ-5 ס"מ. על הידית השחורה מוטבע בלבן הלוגו של "NARS"; עשויה משיער עז טבעי.
ציון-3/5 כי זה בנאלי וסטנדרטי
נוחות השימוש והאפליקציה-מכיוון שהידית פה היא הארוכה מבין כל החמש, ומן הסתם גם הכבדה מכולן (במיוחד ביחס לקוטר ראש המברשת), האפליקציה כאן היא הפחות נוחה מכולן. כובד הידית ואורכה מקשים על האחיזה היציבה בה ופחות נוחים לוורסטיליות באפליקציה.
ציון-2/5
צפיפות השיער-צפופה מאד, לטעמי הקרובה ביותר לרמת הצפיפות של ה-182 של "מאק". בהחלט מתאימה מהבחינה הזו לאפליקציה רטובה, גם של מייקאפים.
ציון-5/5
רכות השיער-או....פה, בניגוד לאחותה המאקית, השיער אינו רך כל כך בקצוותיו, ואם כי לא ניתן לומר בטוטאליות שהוא דוקרני מאד, הוא גם אינו רך וקטיפתי על עור הפנים. יכול להיות שאני סופר רגישה, אבל באפליקציה בהחלט מרגישים מדי פעם עקצוץ בלתי נעים על העור.
ציון-3/5
מחיר-52$ באתר החברה. אמנם באי-ביי ניתן בקלות להשיג אותה בהרבה פחות, אך לטעמי זה מחיר הרבה יותר מדי יקר בעבור מברשת לא כל כך מדהימה באיכותה.
ציון-3/5
אג'נדת "CRUELTY FREE"-פה העניין קצת מעורפל מבחינתי, מכיוון שאני מסתמכת בעיקר על אתר PETA בעניין הזה והם לא מופיעים שם כלל, בשום רשימה. גם בגיגול רנדומלי-לא מצאתי יותר מדי מידע פירסומי על העניין. מה שכן-באתר שלהם פה כתוב בפירוש שהם אינם מבצעים ניסויים בבע"ח.
ציון-5/5
ציון סופי:21/30

קבוקית נשלפת של "סיגמא"-"Hollywood glamour retractable kabuki"

תאומות שהופרדו בלידתן? מצא את ההבדלים-הנשלפת של "סיגמא" משמאל, אל מול הנשלפת של "טו-פייסד" מימין

(ביקורת מפורטת למדי על המברשת הזו, ועל מברשות "סיגמא" בכלל תוכלו למצוא בפוסט הזה)
עיצוב אסתטי וחיצוני-מגניב לאללה וקומפקטי, אם כי לא מקורי (כמו מרבית המברשות של "Sigma")-המברשת דומה באופן "מפתיע" לקבוקית הנשלפת של חברת "Too-Faced". המיכל הנשלף עשוי מאלומיניום מטאלי וורוד, ראש המברשת חום וקצותיו לבנות. גובהה של המברשת הפתוחה כ-8 ס"מ; קוטר הידית כ-3 ס"מ; קוטר ראש השיער לאחר השימוש כ-4.5 ס"מ. השיער הינו שיער סינטטי.
ציון-4/5 ולו רק בשל חוסר המקוריות בעיצוב.
נוחות השימוש והאפליקציה-מאד ידידותית וקלה למשתמש-מכל אספקט. ה"פאלטה" היחידה שמצאתי היא שהמנגנון הנשלף בעייתי ונוקשה, אבל יש מצב שזה רק אצלי במברשת.
ציון-4/5 בשל עניין המנגנון.
צפיפות השיער-צפופה למדי ולכן גם תהיה טובה לאפליקציות של מייקאפים.
ציון-5/5
רכות השיער-השיער רך מאד ונעים למגע, על אף השיערות הסינטטיות.
ציון-5/5
מחיר-25$ לא כולל דמי משלוח מהאתר. מחיר הוגן מאד ביחס לתמורה הטובה למדי שמקבלים.
ציון-5/5
אג'נדת "CRUELTY FREE"-לא ברורה לדעתי. באתר לא מצויין דבר, וגם באתר PETA הם אינם מוזכרים, אבל לדברי כריסטין מ"טמפטליה" שראיינה את סימון (בעלת החברה) בפוסט הזה, הם אינם פוגעים בבע"ח במהלך קצירת השיער. סימון גם טענה שלטענת PETA כל חברה שעושה שימוש בשיער טבעי ממקור חי לא יכולה בשום מקרה להכנס לרשימה שלהם-דבר שעומד בסתירה מוחלטת עם העובדה ש"מאק" לדוגמא, מופיעים גם מופיעים ברשימות האתר. בקיצור ולעניין, לי העניין נראה תמוה מאד, וסביר להניח שמישהו פה אינו דובר אמת מוחלטת.
ציון-0/0, גם כאן, מחמת הספק שיש לי, לא אוסיף אבל גם לא אגרע נקודות מהציון הסופי.
ציון סופי:23/30

קבוקית של "SUGAR"


עיצוב אסתטי וחיצוני-כלבבי, ידית מוכספת עם לוגו החברה בוורוד על ה"טוסיק" שלה, שיער לבן הצבוע בקצותיו בוורוד בזוקה-בקיצור, הקיטש במיטבו! גובהה הכללי כ-8 ס"מ; קוטר הידית כ-3.5 ס"מ; קוטר ראש השיער כ-6.5 ס"מ. עשויה משיער עז טבעי.
ציון-5/5
נוחות השימוש והאפליקציה-נוחה וקומפקטית בהחלט. אמנם בסיס הידית שלה הוא הרחב מבין כל חמשת המברשות, אבל הוא נותן איזון מצויין לנפח השיער וכלן קל מאד לווסת את העוצמה בה משתמשים תוך כדי אפליקציה.
ציון-5/5
צפיפות השיער-טובה, אבל לא צפופה מספיק לטעמי. תהיה מצויינת לפודרות ומוצרים אבקתיים, לא למיקאפים נוזליים.
ציון-3/5
רכות השיער-פה הם נפלו, ובגדול. בהשוואה לאחיותה לפוסט-היא דוקרנית משהו ופחות נעימה מכולן, על אף שהשיער שלה הוא טבעי לחלוטין. בנוסף-גם לאחר החפיפה נדף ממנה (אני מניחה בשל הצבע הוורוד שבקצוות השיער) ריח סינטטי חריף ולא נעים.
ציון-2/5
מחיר-המחיר הרשמי שלה הוא 26$ (אם כי אני קניתי אותה באי-ביי בפחות ממחצית העלות) ולטעמי הוא יקר למדי ביחס לאיכות המברשת.
ציון-3/5
אג'נדת "CRUELTY FREE"-אמנם באתר של PETA הם אינם מופיעים, אבל בכל מקום שבו ראיתי שמוכרים מוצרים שלהם און-ליין צויין בפירוש שהחברה איננה עושה ניסויים בבעלי חיים.
ציון-5/5
ציון סופי:23/30

אז מי הגיעה לקו הגמר?
המברשת של "מאק" במקום הראשון עם 27/30
צמוד-צמוד, במקום השני ובהפרש של נקודה אחת בלבד, המברשת של "טוקידוקי" ל"ספורה" עם 26/30
המברשות של "שוגר קוסמטיקס" ושל "סיגמא" במקום השלישי, עם תיקו-23/30
ובמקום האחרון מדשדשת לה הקבוקי של "נארס" עם הציון הנמוך ביותר-21/30

יש לכם השגות, טענות, מענות או שאלות? JUST SHOOT...!

לאתר שלי:www.yaelmakeup.co.il
כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com


milkysmile

23 comments:

  1. לייק מטורף על הפוסט.(;
    ולמרות שאני בלי ריטלין - אני! אני הגעתי לקו הגמר!

    ReplyDelete
  2. LOL
    מלכה אחת...תודה ממי!
    :-*

    ReplyDelete
  3. אני לא מתאפרת מקצועית, ועם זאת מצאתי את עצמי מזמינה מספר פעמים מברשות איפור של מאק באיביי... עד שגיליתי שהן מזויפות! יצאתי ללמוד על העניין ברשת, והתברר לי שמוצרי מאק זוכים למליוני חיקויים, ושהסיכוי לקנות באיביי מוצר מאק מקורי הוא קטנטן עד אפסי. מאז אני לא קונה מוצרי מאק באיביי, ולמעשה גם חוששת לקנות מוצרי איפור אחרים (בשמים ולקים אני קונה כל הזמן ובלי בעיות). אבל עכשיו אני רואה שאת קונה מוצרים כאלה באיביי, ושאלתי היא - איך יודעים שהמוצר לא מזויף?

    ReplyDelete
  4. איך פספסת את הפוסט שלי בנושא?
    ;-DDD
    קבלי פה:יש לך פירוט נרחב למדי (לדעתי) של מה לעשות ומה לא....
    אם יש לך עוד שאלות-אני כאן!
    http://yafutoo.blogspot.com/2010/04/fake-fakefake-fake.html

    ReplyDelete
  5. אני דווקא זוכרת את הפוסט, אבל בכל הנוגע למוצרי מאק הבנתי שגם כאשר הם עומדים בכל הסטנדרטים שהם לכאורה אמורים לעמוד בהם, יש סיכוי שהמוצרים מזויפים. הבנתי גם שלפעמים הזיופים הם כל כך טובים שאפילו למקצוען קשה להבחין (ראיתי המון סרטוני יוטיוב על הנושא). אבל נעזוב את מאק לרגע. השאלה שלי היא יותר לגבי מוצרים של חברות אחרות. את אומרת שקנית את המברשת של
    Sugar
    בפחות מחצי מחיר באיביי. האם אין חשש לזיופים גם במקרים כאלה?
    אני קונה המון בשמים באיביי, ויודעת שיש בשמים שמחקים אותם המון, ומנגד - שיש בשמים ששאין להם זיופים בכלל. האם גם באיפור נכון להניח שרק חברות מסוימות מזייפים (מאק לדוגמא), ואת האחרות בטוח יחסית לקנות?

    ReplyDelete
  6. לגבי מוצרי מאק, לא מדוייק-עין מקצועית רואה את הזיופים מיד, למעט במקרה הפיגמנטים-שם זה טריקי יותר.
    לגבי ההשגה השניה שלך-לגמרי נכון! תחשבי גם לוגית-יש הגיון רב בלנסות ולזייף "מותגים", לא חברות שגם ככה המוצרים שלהן לא יקרים במיוחד (כמו "שוגר קוסמטיקס").
    המברשות של מאק ושו-אומורה לדוגמא, הן המחוקות ביותר באי-ביי, ובצדק. מוצרים אחרים-קצת פחות.
    עוד לא יצא לי להתקל בחיקויים של חברות עממיות יותר. ואגב-אם את רוצה לרכוש משהו איפורי ולא בטוחה לגבי האותנטיות שלו-מעני אלי, אני אשמח לתת לך את השני סנט שלי;-)

    ReplyDelete
  7. בשמחה...שתפי אותי בכיף!;-*

    ReplyDelete
  8. יופי של פוסט. הכי התחברתי לזו של נארס, אבל אם המגע שלה כמו שאת אומרת אז נוותר.
    יש לי כמה קבוקיות בבית אבל אף פעם לא התחברתי אליהן ולא הבנתי את ההייפ סביבן. לפעמים משתמשת בקבוקי בשביל לטשטש סומק וכזה. תמיד הקבוקי נראית לי כמו מברשת "חסרה".
    יכולה להסתדר בלעדיהן.

    ReplyDelete
  9. וואו-איזה חילול קודש הרבצת פה !!!
    שו! שו!!!
    אחת המברשות הוורסטיליות יותר שיש...מעבר לזה שהיא חמודה!:-D

    ReplyDelete
  10. חחח, אני מצטערת... :-(
    סתם אני לא...:-)
    מברשת חמודה אולי בלחץ אסכים איתך, אבל לא אוהבת ורסטיליות, כל דבר והשימוש שלו...
    והטוקידוקי באמת חמודה כי היא נראית כמו איזה צעצוע של ילדים...
    טוב, מישהי צריכה להיות חריגה בין הקהל המתלהב, לא? אז במקרה הזה זו אני!...

    ReplyDelete
  11. פולניה!
    GOOD! IN THAT CASE-MORE FOR US!!!
    ;-DDD

    ReplyDelete
  12. וואוו, יא מלכה שכמותך, פוסט מעולה !!!

    קניתי לאחרונה את 182 של מאק ואני סופר מרוצה ממנה, היא באמת פשוט מדהימה !

    לפני זה ניסיתי גם את הקבוקית מאברידיי והיא היתה מאוד רכה ונעימה, אבל לא מספיק צפופה. לא הייתי מודעת להבדל הזה, עד שלא ניסיתי את זאת של מאק ועכשיו אני כבר לא יכולה לחזור אחורה :-)

    מה שכן ואם אנחנו כבר פה, ראיתי לאחרונה המון המלצות על הפלאט F80 של סיגמא
    וסליחה על הבורות - היא אמורה להיות לאותה מטרה ? איך היא ביחס למאק ?


    ושוב - תודה רבה על פוסט מעולה !

    ReplyDelete
  13. תודה מותק:-]
    כן-אין מה שישווה למאק לטעמי...עוד לא מצאתי כזו-היא פשוט שווה כל שקל שהיא עולה
    לגבי הפלאט טופ של סיגמא, כמו שאמרת-יש עליה המון המלצות. אני לא דגמתי כך שקשה לי לומר-אבל היא שייכת לזן הקבוקיות עם הראש השטוח כמו ה-180 של מאק ושות'(שגם מהן יש לי איזה 6)
    השטוחות בעקרון דוחסות את החומר חזק יותר לעור ולכן האפליקציה שלהן מסיבית יותר

    ReplyDelete
  14. תולי ויפותו,
    הפלאט טופ הזו של סיגמה זה מה שנקרא:
    first class...
    אחת המשובחות שיש.
    נסו ולא תתאכזבו!

    ReplyDelete
  15. את מקבלת אחוזים?
    :-O
    נחשוב על זה....
    ;-DDDD

    ReplyDelete
  16. אף פעם לא יצא לי עוד להשתמש בשטוחה ואני מתלבטת ביני לבין עצמי אם אני צריכה אותה גם למייקאפ או שעדיף לי להסתפק ב- 182 המהממת שלי.....
    מצד שני, כולן עשו לי חשק עליה...חחחח

    דנרה - את מקשה עליי לעמוד בפיתוי :-) אפשר גם הפעם לשלוח את החשבון אלייך ? חחחח

    ReplyDelete
  17. LOL
    יפותו - הלוואי אחוזים... מוכנה גם אחוז...
    תולי - תרגישי חופשי לשלוח אלי את החשבונית, תפנקי את עצמך בעוד משהו על הדרך ;-)

    ReplyDelete
  18. תולי-תזמיני משו גם עבורי, אם כבר דנרה לארג'ית....;-P

    ReplyDelete
  19. בוקר טוב
    אני חולה אלייך וחולה על הפוסט שלך עשית לי חשק מודה אין לי את הקבוקית של מאק עד כמה היא מומלצת מה המטרה שלה וגם איך היא שימושית למייקאפ ואיזה מייקאפים.
    אשמח לדעת איך המייקאפ אחכ על העור ז"א אוורירי דחוס מה..

    ReplyDelete
  20. אחלה פוסט.תודה!
    תגידי, מה זאת הקבוקית הכוסית הזאת בראש הפוסט (הורודה של טרינה) ואיפה משיגים?
    חייבת כזאת!

    ReplyDelete
  21. יום יבוא והקבוקית הנשלפת תהיה שלי....
    אחלה פוסט, כהרגלך בקודש.

    ReplyDelete
  22. איריס-איך אין לך אותה? איך????
    את תודי לי אחרי שתרכשי אותה...היא מצויינת גם לאפליקציות של מייקאפים נוזליים ונותנת דחיסה עדינה לעור, לא כמו ה-180
    קורין בובה-זה של טרינה טרנטינו ל"ספורה" ואני נורא מקווה שהיא כבר בדרכה אלי, למיטב ידעתי אפשר רק בארה"ב אבל אולי תנסי גם באי-ביי
    הרמוני-תודה מותק:-)))

    ReplyDelete