Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Sunday, August 7, 2011

"ניוואה"-עדכון; עדיין לא סוף פסוק!


לפני כחמישה ימים (ב-2.8 בערב) כתבתי פה טור עצבני במיוחד שהעלה תהיה לגבי עמדתה הפוליטית לכאורה של חברת "ניוואה" ביחסה למדינת ישראל. בחלומות הוורודים ביותר שלי לא תיארתי שהחומר הנפיץ הזה יעשה כל כך הרבה רעש תקשורתי, ובדיעבד, טוב שכך.
מתוקף עבודתי ככתבת בפורטל "ONLIFE", העלתה העורכת שלי את הטור למחרת בבוקר. בד בבד הפצתי את הידיעה בקרב חברים, קולגות ומכרים דרך דף הפייסבוק שלי והשמועה עשתה לה כנפיים חיש קל. בצהרי אותו יום ממש כבר התפרסמה ידיעה בנושא בפורטל "X-NET". תגובות נזעמות על הקיר של "NIVEA" ישראל בפייסבוק לא איחרו להגיע, וב-4.8,  פחות מ-48 שעות מהעלאת הידיעה המקורית פה בבלוג, החזירה חברת "NIVEA" את ישראל לדף המדינות באתר הראשי שלה-כפי שדווח גם ע"י המדור הכלכלי המקוון של "YNET".


נכון להיום-כך נראה דף החברה. ישראל שוב ממוקמת באזור המזה"ת בין עיראק לירדן ברשימת האלפאביתית
וכך נראה הדף כשלוחצים על הלינק "ISRAEL":


***
עד כאן השתלשלות העניינים באופן כרונולוגי. אני מוצאת לנכון להעלות טור עדכון בנושא, ע"מ להסביר ולחדד כמה וכמה דברים מהותיים לטעמי, ויחד עם זאת להעלות תהיה חדשה, לא פחות מקוממת.

-את הנושא עוררה לראשונה הגולשת ענת מ"פורום איפור וציור גוף" של "תפוז". ענת, בחורה ישראלית המתגוררת באופן ארעי בגרמניה היא זו שהביאה את הדבר לידיעת שאר חברי הפורום, ואני כאחת מהמנהלות שלו, החלטתי לגלגל את העניין הלאה ע"מ לנסות ולרדת לשורשו. הקרדיט על כך מגיע לה ולה בלבד, לא לשום סלבית כלשהי שהחליטה לנכס לעצמה תגלית לא-לה ע"מ למנף לעצמה את הקריירה.

-חברת "ניוואה" נוסדה בשנת 1882 ע"י קארל-פול בֶּיֶירסְדורף, רוקח וכימאי גרמני (שע"ש גם נקרא תאגיד הגג של החברה-"Beiersdorf"). שמונה שנים מאוחר יותר בשנת 1890, עקב טרגדיה משפחתית, מכר ביירסדורף את החברה לקולגה בשם אוסקר טרופולוביץ'. טרופולוביץ, רוקח וכימאי יהודי הרחיב את קו המוצרים של החברה והפך אותה ברבות השנים לתאגיד הענק, המוכר לכולנו היום. את פיסת הטריוויה הלא רלוונטית הזו אני מביאה ע"מ לסבר את אוזני הטוענים שהחברה נוסדה ע"י בעלים יהודיים ולכן לא יכולה להיות בעלת אג'נדה מסחרית כביכול אנטי-ישראלית (טיעון לא ענייני במיוחד לטעמי).

-שוב, אין בין הטענות שלי בדבר בעייתיות הנושא לבין דעותיי הפוליטיות שום קשר וכל נסיון נואל לקשור בין השניים הוא דמגוגי וחסר בסיס מיסודו (הגם שאני בטוחה שדעותי יפתיעו עד מאד חלק מהקוראים). עצם ההתקוממות שלי נובעת מההתעלמות מקיום מדינת ישראל על המפה שבאתר, בד בבד לצד ציון בר קיימא של הרשות הפלסטינית.

-מן הראוי היה לציין את החברה לחיוב על ההענות המהירה בנושא. יחד עם זאת, אני מוצאת את ההתנהלות שלה אל מול התקשורת מרגע גילוי העניין ועד להסדרתו, תמוהה ומגומגמת; להלן תגובתם הראשונית והרשמית לעניין ב-4.8 לפנה"צ, בדף הפייסבוק הישראלי שלהם:
"באתר העולמי של ניוואה מצויינות רק 80 מדינות מתוך למעלה מ-150 המדינות בהן משווקים מוצרי ניוואה. נושא זה בולט במדינות כגון מלטה, סקוטלנד, בוסנייה הרצגובינה ועוד. מדינות אלה נמצאות תחת ניהולן הלוגיסטי של מדינות אחרות. במקרה שלנו ישראל וקפריסין נמצאות תחת הניהול הלוגיסטי של יוון ומפוקחות ע"י הנציגות הרשמית באתונה ולכן שמן לא הוזכר באתר. אנו פועלים מיידית לקבל אזכור ברשימת המשינות באתר העולמי למען השירות לצרכנים. נעדכנכם עם תום הטיפול"

שאלות המתבקשות לנ"ל כמו: "אם כך, תחת איזה ניהול לוגיסטי נמצאת הרשות הפלסטינית?" ו"האם נתח השוק של הרשות הפלסטינית אכן גדול יותר מזה של ישראל ולכן מצדיק איזכור באתר?" (אם כי הלינק ממנו מוביל לאתר סטנדרטי בשפה הערבית, כמו לכל מדינות האזור דוברות השפה), נותרו כאמור ללא מענה.

מאוחר יותר באותו היום אחה"צ, שינתה החברה את הנוסח והגיבה בעמוד ע"פ הנחיית משרד היח"צ בזו הלשון:
"ניוואה משווקת את מוצריה בלמעלה מ-150 מדינות בעולם. רק 60 מדינות מתוכן מפעילות אתר מקומי אשר מופיע כלינק באתר NIVEA. עשרות מדינות אחרות (כגון ישראל, קפריסין, מלטה, סקוטלנד ועוד...) אינן מפעילות אתר מקומי ולכן יאנן מופיעות גם בדף הקישורים."אלפא קוסמטיקס" יבואנית ניוואה בישראל קשובה ללקוחותיה ולכן תפעל מיידית להקמת אתר ישראלי אשר יקבל קישור לדף הלינקים באתר NIVEA".

על פניו ניכר מתגובתם, שלא ירדו/שלא רצו לרדת לסוף הטענות שהושמעו נגדם. לא לשם הקמת אתר בעברית הערנו שדים ממרבצם. הרי ברור לכל בר דעת שביחס למדינות האזור, השוק הישראלי מהווה נתח קטן מקשת הרווחים של החברה במזה"ת ואי לכך איננו מפעיל אתר בעברית. טענות הזויות לכאורה בדבר ניהול לוגיסטי חיצוני, גודל השוק כמדד להופעתו באתר וכינוי האירוע האומלל כ"ליקוי טכני", כמו גם כיבוי השריפה המהיר והיעיל בדמות אתר בעברית היו אולי רלוונטיים ומספקים אילמלא הצצה חטופה נוספת באתר חברת "ביירסדורף"-אזור המזה"ת.
ולמתעצלים שביניכם, כך נראית מפת המזה"ת בלינק הנ"ל, באתר של התאגיד:


היתכן שתאגיד "ביירסדורף" פשוט נעזר במפות מימי המנדט הבריטי, טרום הקמת המדינה, בהן כונה האזור בשם "פלסטיין", או שמא שוב מדובר ב"ליקוי טכני" נוסף? היו אתם השופטים...

סיכומו של עניין

מקרה חברת "ניוואה" הינו מן הסתם רק אחד מיני מקרים רבים. אני בחרתי בו כבמדגם מייצג כיוון שהוא נקרה אל ידי מתוקף עבודתי. אני בטוחה שלא קשה יהיה למצוא עוד עשרות מקרים רבים שכאלה בחברות המנהלות עם מדינת ישראל קשרי מסחר ענפים.
המאבק הזה איננו קטנוני ופנקסני, הוא מאבק מוצדק בסימפטום של רעה חולה שבאה לידי ביטוי בהמון גזרות וחוצה אינספור מגזרים שבהם יש לנו נגיעה יומיומית. הוא מייצג בעיני באופן חד למדי את התקופה שבה כולנו חיים היום. אנחנו חייבים לממש את הכוח הצרכני שיש לנו בכדי לגרום לשינוי, קטן כגדול. אם לא נאבק היום על ה"זוטות" הללו, אף אחד לא יקשיב לנו מחר, כשזה יגיע לעניינים הרי גורל של ממש.

אצלי כאמור, מוצרי "ניוואה" עדיין לא נכנסים הביתה!

לאתר שלי
כתבו אלי: yaelmakeup09@gmail.com

milkysmile

4 comments:

  1. יעל, אני שוב רוצה לשבח, הן את הרתמותך הנמרצת, הפעלתנית ללא שהיות, הלא מוותרת, השואלת שאלות על מנת לקבל תשובות ראויות ולא מתחמקות והן את סך כל ההתנהלות התקשורתית והמעשית שלך אל מול המקרה והשתלשלויותיו.
    כמו כן, אני מסכימה עם כל מילה כתובה בפוסט זה, ובמיוחד עם השורה התחתונה שלו. יש לי הרבה ביקורת על הצורה שבה אנחנו נכנעים לפתיונות צרכניים ש"עובדים עלינו בעיניים"...הקטע הוא שאנחנו מזהים את זה ועדיין קונים! אני כל כך מקווה, שמקרים מסוג זה, יהוו סוג של לימוד לא רק לחברות כמו "ניוואה" אלא גם לנו הצרכנים לדעת כן לעשות "איפה ואיפה" בבואנו לרכוש מוצרים כאלה או אחרים.
    תודה לך יעל, ולכל אלה שנרתמו איתך, על עשיית הצדק הזאת ועל העשייה בכלל
    אמירה

    ReplyDelete
  2. תודה לך אמירה על התגובה, לי אישית יש הרגשה שזה לא סוף פסוק!

    ReplyDelete
  3. אנחנו חייבים לממש את הכוח הצרכני שיש לנו בכדי" לגרום לשינוי, קטן כגדול. אם לא נאבק היום על ה"זוטות" הללו, אף אחד לא יקשיב לנו מחר, כשזה יגיע לעניינים הרי גורל של ממש"

    כל כך נכון!
    כל הכבוד לך על איך שקידמת את העניין הזה.
    גם אני נמנעת עדיין מלקנות מוצרי ניוואה.

    ReplyDelete
  4. תודה רבה לך פרוסטי. אני לגמרי מאמינה בזה!
    :-*

    ReplyDelete