Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Thursday, January 12, 2012

Jack in the (Glossy)box!




עכשיו, אחרי שהצונמי הגלוסיבוקסי שכך קמעא, אפשר להתרווח על הכסא ולבחון את הנושא שוב, במבט מפוכח קצת יותר. מכיוון שאני נותנת לקוראים שלי את הקרדיט על כך שהם מיומנים דיים לברור מתוך כל פוסט שקראו בנושא את המידע הרלוונטי עבורם, אני מבטיחה להשתדל שלא להתעכב יתר על המידה על פרטים שכבר נטחנו עד בלי די ברחבי הבלוגיספירה הישראלית. מאותה הסיבה לא אפרט כאן יתר על המידה את תוכן החבילה, אלא יותר אעמוד על המיזם עצמו ודברים אחרים שקשורים אליו בקשר ישיר לטעמי.

אני מודה שעל עצם קיום המיזם בחו"ל שמעתי לפני חודשים ספורים בלבד. לצערי הרב, רכישותי המקוונות הצטמצמו פלאים בשנתיים האחרונות (ולא מתוך בחירה מושכלת) ולכן הדרתי את עכברי מכל מיני אתרים שעלולים היו לדגדג לי בכרטיס האשראי ששיווע לקצת אקשן.

משנתקלתי במיזם, משכה את תשומת ליבי בראש ובראשונה שיטת השיווק האינטיליגנטית והחדשנית. מזה זמן רב אני מרגישה תסכול גדול לנוכח העובדה שבניגוד לשוק הבינ"ל, תחום הקוסמטיקה בארץ מבושש להפנים שחוקי המשחק הצרכניים השתנתו משמעותית, לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות בעולם. העידן הממוחשב חשף עולם חדש של תכנים, ידע ואפשרויות רכישה בפני פלחי שוק גדולים מאד שעד אז לא היוו כוח קניה מהותי, ולכן גם התעלמו מקיומם. לפתע, פרמטרים כמו מיקום גיאוגרפי, פילוח סוציו-אקונומי ומנעד גילאים ספציפי הפכו זניחים לנוכח הנגישות, הזמינות ופשטות התיפעול ברכישות המקוונות. כפועל יוצא מכך הורגשה נסיקה אדירה בידע ובבקיאות הצרכנית: השוואות מחירים, סקרי שוק, מודעוּת לזכויות הצרכן וההכרה בכוח הקניה של ההמון (עם כל המשתמע מכך-ע"ע המחאה החברתית) הוטמעו לכדי דבר שבשיגרה בכל חוויית רכישה, קטנה כגדולה.


אבל כאמור, נדמה היה ששוק הקוסמטיקה בארץ ממאן להפנים שקהל לקוחותיו התקדם כבר למאה ה21-. נתח רווחים מופרך כתוצאה מתמחור חזירי, דיילות מכירה אגרסיביות ושירות לקוחות לוקה בחסר, כמו גם דלות מותגים יחסית אל נוכח השפע שניתן להשיג ברשת גרמו לזליגה משמעותית מכוח הקניה אל האתרים המקוונים הבינ”ל. אלו סיפקו חוויית קניה מהירה, עניינית ופעמים רבות מאד-אף זולה משמעותית.
בשל כך הופתעתי עת שמעתי על השקת המיזם בארץ-אין ספק שמדובר בצעד נועז אל תוך נישה קליקאית למדי שרק החלה להתעורר בעשור האחרון. אולי הצעד הזה של מנו, מעיד יותר מהכל, על שינוי חשיבתי מצד זכייני המותגים בארץ: גישה שמאמצת את התובנה שלציבור הלקוחות הפוטנציאליות של היום יש הרבה מאד מה לומר בנושאי צרכנות והם למעשה הכוח שיחליט מה דינו של מותג מסויים ש”עשה עליה”- אם לשבט או לחסד.



מה?
מדובר במיזם קוסמטיקה בינ"ל שיש לו זכיינים מרובים ברחבי העולם ואשר הובא לארץ ע"י איש העסקים דן מנו.
איך וכמה?
בעבור תשלום של 50 ש”ח לחודש (+דמי משלוח של כעשרה ש"ח נוספים) תקבל כל מנויה באתר חבילה חודשית ובה חמישה מוצרי קוסמטיקה. אופי המוצרים בחבילה מתיימר להתאים, סובייקטיבית עד כמה שניתן, לדרישות הלקוחה ע"ב שישה פרופילים שונים באתר. הפרופילים מפולחים לסוגי שיער, עור ושאלות בענייני טעם אישי וכל נרשמת נדרשת לבחור אחד מהם בעת ההרשמה.תמהיל המוצרים מתחלק בכל חבילה (ובכל הפרופילים) לשלושה מוצרי איפור, מוצר קוסמטיקה ומוצר טיפוח כלשהו. ע”פ ההגדרה-כל המוצרים מגיעים בגודל מיוחד ומוקטן (הנפוץ בחו"ל כ-“Travel size” והינו גדול יותר מדוגמיות המחולקות לעיתים נדירות בפארמים). בפועל, במיוחד במוצרי האיפור בהם עלות הייצור לגודל שכזה גבוהה ולא כדאית ליצרן, מקבלים לעיתים קרובות את המוצר בגודלו המלא.
למה?
המטרה הגדולה של המיזם הזה היא למעשה חשיפה של קשת מוצרים רב-גונית למדי לקהל יעד רחב יותר, תוך כדי מתן ערך מוסף של התנסות פיזית במוצר, אבל ללא לחץ להתחייבות קניה (האתר הישראלי אינו מוכר את המוצרים).

 


ובכן, האם שווה לרכוש מנוי ל”גלוסיבוקס” הישראלי?
למה כן?
-
המנוי ניתן לביטול בכל רגע נתון. התשלום נעשה מדי חודש בחודשו והלקוחה אינה מחוייבת לתקופה מוגדרת.
-
שווי המוצרים בחבילה הינו גדול בד"כ מערך התשלום החודשי. אם לוקחים בחשבון את העובדה שבמוצרי האיפור מקבלים לעיתים מוצר בגודל מלא-הרי שההשקעה לגמרי מכסה את עצמה.
-בשל גודל המוצרים ניתן להתנסות בהם לתקופה מספקת ע”מ לגבש דעה באם כדאי לרכוש את המוצר בגודלו המלא. כמה פעמים קניתם מוצר במחיר מלא שלא עמד בציפיות שלכם? הנה לכם שיטה נהדרת למיזעור “נזקים” כספיים עתידיים.
-
בגלל שיטת ה”גלוסידוטס”: לכל לקוחה יש את האופציה לתת חו"ד וביקורת מוצר. כל חו”ד בעבור מוצר=20 גלוסידוטס. אחרי 50 חו”ד (קרי, 1,000 נקודות) מקבלים את חבילת ה“גלוסיבוקס” הבאה חינם אין כסף.
-
למיזם הישראלי ערך חברתי מוסף, המקנה לו נקודות זכות גדולות, הגם שאינו קשור לענייני קוסמטיקה: כל החבילות של החברה בארץ נארזות ע”י עמותת “שווים” שהינה עמותה לשיקום תעסוקתי של פגועי נפש.
למה לא?
-
בניגוד לפרסומים המקדימים בדף הפייסבוק של המיזם-נכון לעכשיו יהיו בחבילות אך ורק חברות ומוצרים המשווקים בארץ, קרי-מותגים אותם הציבור כבר מכיר ונחשף אליהם. לטעמי, עקב אכילס רציני, אם המטרה הראשונית היתה גם להביא “טעימה מחו”ל” לשוק הישראלי. אין לי ספק (וזו הנחה ספקולטיבית שלי לחלוטין, ללא סימוכין) שאף הם נתקלו בבעייתיות בהשגת רשיונות ממשרד הבריאות הישראלי הידוע לשמצה, והחליטו כרגע לרדת מהנושא.
-
נכון ליום פרסום הטור, החברה נמנעת מלהסגיר את שמות החברות שאת מוצריהן תפיץ בחבילות. אני יכולה מחד להבין את הרצון להמנע מלהבטיח הבטחות שעלולות להתקל בבעיות (כדוגמת הסעיף לנ"ל), אבל מאידך-חייבת להיות שקיפות מלאה בעיני, אל מול הלקוח. אישית, לא הייתי משקיעה כסף במנוי כל זמן שהיקף וטיב החברות שהמיזם עובד מולן-נותרים עלומים.
-"
האם תהיה קדימות או משקל יתר לחברות מסויימות?" היתה גם שאלה שלא נענתי עליה באופן משביע רצון (לדוגמא, מה יהיה היחס בכל חבילה בין מוצרים של חברות “עממיות” יותר לכאלו שמוגדרות בעגה המקצועית כ”יוקרתיות”?). שוב, מכיוון שתמהיל החברות איתן יעבוד המיזם טרם פורסם-נותר ללקוח רק להתנסות ולראות.
-בניגוד למשלוח החבילות בחו"ל, אשר מגיעות באמצעות דואר שליחים עד למפתן בית הלקוחה-בארץ יגיעו החבילות בדואר רשום אל בית הדואר, ומכאן העלות הנוספת של כעשרה ש"ח אותה נושא הלקוח בחיובו.




זהו יקירי, אחרי שחפרתי לכם כאן כדבעי בענייני שיווק ומיתוג בעולם הקוסמטיקה-נותר לכם להחליט האם המיזם הזה הינו לרוחכם או לא.
אני מודה, שאישית אני עדיין פוסחת על שני הסעיפים, אבל לגמרי מברכת על השקתה של היוזמה בארץ. רק ימים יגידו האם, כמו בחו"ל, היא תהפוך ללהיט היסטרי.

כתבו אלי:yaelmakeup09@gmail.com
לאתר שלי

milkysmile

12 comments:

  1. אני חושבת שהצלחת לסכם בצורה טובה מאוד את היתרונות ואת החסרונות של הגלוסיבוקס, וכל אחת צריכה להחליט בשביל עצמה אם ללכת על זה או לא.
    באופן אישי פחות מפריע לי שבקופסא יהיו רק מוצרים של חברות שנמכרות בארץ, אני מבינה מאיפה זה נובע. אני גם מרגישה שלא מיציתי לחלוטין את המגוון שנמכר בארץ, אני בהחלט חושבת שעדיין יש מקום להפתיע אותי.
    אהבתי מאוד את זה שהחבילות נארזות ע"י עמותת שווים. שיתוף הפעולה הזה מבורך בעיני.

    וברמה הכללית יותר- אני מרגישה שתחום הקוסמטיקה בארץ עדיין מנותק מהצרכנים שלו. כמה חברות ישראליות כמו שיק, ג'ייד, קרליין וכו' עשו כמה צעדים קדימה, אבל אנחנו עדיין תקועים רחוק מאחור, בעיקר בכל מה שקשור לתמחור, שיווק, עדכניות ומקצועיות :/

    ReplyDelete
  2. אני לגמרי מסכימה איתך לגבי הפסקה האחרונה. הכי נורא הוא שחברות כאלה פותחות דפים בפייסבוק-כי זה נורא טרנדי, אבל לא ממש מבינות את המהות של זה ברמת שרות לקוחות ומתן מענה על בעיות.
    תודה רבה יקירה:-*

    ReplyDelete
  3. הבהרת הרבה דברים על המיזם ,תודה! :)
    עוד דבר שמונע בעדי הוא שאיו לי מושג עם אילו חברות הם משתפים פעולה ואם מדובר בחברות שעושות ניסויים בבעלי חיים ולהן,אני לא תורמת כסף.
    שלחתי להם מייל בנידון אבל עדיין לא קיבלתי תשובה וגם לא נראה לי שאקבל :/

    ReplyDelete
  4. תודה יסמין-שמחתי לעזור...
    כן-את העמימות הזו גם אני ציינתי, ולגבי החברות שעושות ניסויים-אם טרם קאת, לפני כארבעה טורים העלתי טור מאד מעמיק בנושא. את מוזמנת לקרוא...
    :-)

    ReplyDelete
  5. העלית פה דברים בהחלט אמיתיים וברי שיקול. אני "עדיין" לא התפתיתי להירשם לגלוסיבוקס אבל מוצאת את עצמי מסוקרנת מאוד לאור החבילה הראשונה שהושקה כאן ששם לפי הבנתי היו מוצרים מחו"ל. יש לי הרגשה שכמו כל דבר טוב מישהו מתישהו ידפוק גם את זה. כמו שציינת , משרד הבריאות או כל בעל אינטרס אחר שיושב בממשלה ומחליט עבורנו החלטות בריוניות.
    ובנימה זו אני פונה למנהלות הקוסמטיקה בסופר פארם: גם אם תארגנו 5 קירות מלאים במברשות של לייף זה עדיין לא יגרום לי לרצות לקנותן. תביאו כבר "רבלון"! :;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. זהו,שלא
      המותגים בחבילה הראשונה, כמו גם בשאר החבילות מן הסתם הם מותגים שמשווקים בארץ בכל מקרה.
      אני מאד מאוכזבת מהעניין...

      Delete
  6. אני אישית מאוד התלהבתי מהמיזם שכן לנשים רבות הוא יכול לתת מענה לצרכיהן. עד לפני מספר חודשים לא הזמנתי ברשת וקניותי הסתכמו בחיפוש מבצעים ליוקרתי בפארמים, בקשה מחברים להביא לי את הקוסמטיקה העממית נארה"ב והתלהבות מכל המציאות שראיתי בבלוגיה.
    מהקופסא הראשונה התרשמתי שיש כוונה לעשות תמהיל נאה של יוקרתי מול עממי, ומוצרי האיפור שאמורים להיות .
    בגודל מלא בד"כ, משדרגים את הכדאיות
    בשישים שקלים, לא אחת אוספות אנחנו מסקרה, צללית, שפתון עממי בדרך לקופת הפארם בתחושה של על הדרך...
    גולת הכותרת - האפשרות להפסיק את המנוי בכל עת. אהבתי אמשיך, התאכזבתי -לחיצת כפתור.

    ReplyDelete
    Replies
    1. מסכימה איתך לגמרי שלנשים "מן הישוב" המיזם בהחלט יכול לשמש אותן כתחליף לקניות בפארמים. לגבי הבאות-נחיה ונראה...מאד הפריעה לי העובדה שהם לא מוכניים לגלות מול מי הם עובדים...

      Delete
  7. מסכימה עם אפרת

    ReplyDelete
  8. :) לגמרי טבעתי בצונאמי גלוסיבוקס ועדיין לאקיבלתי את הקופסא הראשונה (שכן איחרתי את ינואר) והעלת נקודות מעולות שגם אני חשבתי עליהן בעודי יושבת מול המסך עם הכרטיס אשראי ביד ומקלידה ומוחקת כדרך כל קנייה רוויית מצפון שיש לי.
    האמת שלבסוף ניצחה הנקודה שאכן כמות הכסף שאני משקיעה בקוסמטיקה חודשית היא גדולה מ59 השקלים האלו וכדרכי אני אוהבת להתנסות ונפלתי על מוצרים
    גרועים בעיני שלא עבדו או שלא אהבתי
    ואני אפילו נהייתי יותר ממושמעת- כעט אני לא מתפתה לאסוף מוצרים כי אני מחכה בכיליון לראות מה תגיע בקופסת פברואר- אולי במבחן הזמן זה ירגיע את היצר ה"שופרית המזדמנת" שבי ואוציא קצת פחות.
    רק מקווה שהגדלים המוקטנים יהיו בטעם טוב ולא דוגמיות מסכנות.
    כרגע אין מוצרים מחו"ל מי יודע אולי עוד יהיו אב

    ReplyDelete
  9. אגב אני אוהבת בטירוף את העיצוב החדש!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ממממ...באמת מעניין מה יהיה ב"וולנטיינס דיי". בואי נגיד שאישית, לא נפלתי-אבל אני כנראה לא דוגמא.
      ותודה;-)

      Delete