Search This Blog

About me (A.K.A-"Yafutoo")

My photo
ISRAEL, Israel
בוגרת "שנקר" במגמה לעיצוב אופנה. מאפרת משנת 97', מתוכן ארבע שנים בחברת "מאק". כיום פרילאנסרית בתחום האופנה והביוטי, ניהלה במשך כשלוש שנים את פורום איפור וציור גוף ב"תפוז" ומשמשת ככתבת עצמאית בפורטל הלייף-סטייל האינטרנטי של "הארץ"-"אונלייף" ובעיתון "גו סטייל". מכורה קשות לבלולה, הבת שלה, ל"הלו-קיטי" ולנעליים-רצוי של "פראדה" ו"מיו-מיו", אקססוריז מטורפים, בגדים מיוחדים וכמעט כל דבר שקשור לאופנה ולסטיילינג.

Thursday, August 31, 2017

פוסט 'על הסכין' #33 - ביקורת מוצרים מורחבת

אליס בארץ ממתקי האיפור צילום:אופק בירנבאום, איפור:אורטל אלימלך
אפילוג

ראשית, כמה מילים על חשיבות התמיכה ההדדית הקולגיאלית, למען צמיחה כלכלית-עסקית של כל בעלי העסקים הקטנים, במיוחד מהתחום שלנו.
בזמן האחרון (גם כאן בבלוג) נדמה כי יש לבלוב בפיתוח מוצרי טיפוח ואיפור של ליינים עצמאיים, תחת שמות של יוטיובריות/בלוגריות מענף הביוטי. בגלל שיוצא לי לא מעט לקרוא ביקורות בנושא, חלק לא מפרגן בעליל - חשוב לי נורא לחדד פה כמה נקודות שנדמה לי שאף אחד לא באמת לוקח בחשבון. מבאס אותי נורא לשמוע שלאנשים קשה לפרגן, כשמישהו עושה צעד אמיץ שכזה.
הבוטום ליין הוא מאד פשוט ומשום מה הנקודה הזו מתפספסת אצל המון אנשים:
ההצלחה של הקולגות שלנו היא ההצלחה שלנו. הרווח שלהן, הוא של כולנו.
הן נלחמות את המלחמות של כולנו ובסופו של דבר - כשלעצמאיות יופי יש כוח כלכלי ועוצמה השפעתית אל מול החברות המקצועיות הוותיקות והגדולות, *כולנו* מרויחים מכך. חלק מהן סוללות את הדרך לשאר אנשי המקצוע מהתחום להשגת דריסת רגל במיזמים חדשים ומרגשים, כאלה שעד לפני שנה-שנתיים יכולנו רק לחלום עליהם, במיוחד בשוק הישראלי הקשוח והתחרותי.
כשחברה מוכרת מוציאה ליין איפור חדש – נסיון העבר שלה עומד לטובתה. יש לה תזרים מזומנים סדיר ושוטף, יכולות כלכליות ומשקיעים מבוססים, יש לה את הכלים הטכניים ומעבדות פיתוח מוצרים, יש לה נסיון מוכח בתחום הביוטי (בד"כ של שנים), יש לה מערך יח"צ משומן וותיק, יש לה כוח, נסיון והכרה בקיומה אל מול משרדים ממשלתיים כגון משרד הבריאות הישראלי (שגם ככה לא ממש יוצא מגדרו בכדי להקל על ענף הקוסמטיקה באישורים של מוצרים חדשים).
כשמישהו פרטי (כדוגמת ביוטרית כזו או אחרת), עושה זאת, עומדות בפניו שתי אופציות:
1. לקצר תהליכים ולהשען על גבה של חברה מוכרת, תוך שיתוף פעולה – מה שמוריד משמעותית את אחוז הרווחים שלו.
2. להתחיל לבנות את הכל מאפס ולבד. קרי:
-גיוס הון עתק להשקעה ראשונית
-לעבור תהליכי מיתוג עצמי, עיצוב המוצר, ופרוצדורות אדמיניסטרטיביות אל מול גופים ממשלתיים, מה שגוזל זמן יקר ומשאבים כלכליים
-לעבוד מול שני מפעלים ישראלים בלבד, בכל הארץ, אשר מייצרים כאן (מה שמייקר את העלויות משמעותית, לנוכח ייצור מוזל בחו"ל)
-להתחייב לייצר בכמות סיטונאית, שהיא – כשלעצמה, סיכון כלכלי לא קטן (שום מפעל יצרני לא ייקח על עצמו יצור יחידות בודדות)
-להציג וליח"צן את המוצר המוגמר לשוק המקומי באופן שיתחרה בצורה נאותה בחברות הגדולות
-לדאוג לכך שעלויות הייצור הגבוהות והאנרגיות המתוארות לעיל – יגולמו למחיר סביר, הגיוני ורחמנא ליצלן – גם ריווחי


מה שנקרא - In a nutshell


אז כשאתם מלינים על סכום של מוצר כלשהו שיוצר תחת ליין אישי, בהשוואה למוצר דומה של חברה ידועה וגדולה, נסו לשקלל לכם בראש את כל הנתונים הנ"ל ולחשוב שוב, את מי שווה לכם יותר לפרנס – תאגיד גדול עם מחירים קצת יותר זולים שמחזיק בנתח עצום משוק הקוסמטיקה ולכן יכול להרשות לעצמו להתנהל כמונופול (עם כל המשתמע מכך), או יצרן עצמאי, קטן ומתחיל, שאולי מתמחר את המוצר בכמה שקלים יותר, אבל אם תגדילו את מתח הרווחים שלו, תבססו לאט-לאט את כל שוק העסקים העצמאיים מסוגו בארץ, מה שיועיל גם לכם, בסופו של דבר.
סתם, נקודה למחשבה...



"כל הכתוב לעיל מבוסס על חוות דעתי האישית בלבד-אין בו משום פרסומת סמוייה, המלצה צרכנית גורפת או השמצה כלשהי. *חלק הארי של המוצרים הנדגמים נשלח אלי מטעם החברות עצמן (במקרים כאלו וגם במקרים בהם המוצר נרכש על ידי במחיר מלא, יצויין הדבר בפוסט-למען הגילוי הנאות). אף על פי כן, אני מתחייבת לעשות כמיטב יכולתי ולתת חוות דעת מקצועית ומשוללת דעות קדומות עד כמה שניתן, על מנת לאפשר לכם לגבש החלטה אישית לגבי טיב וכדאיות המוצרים. *מוצרי האיפור נבחנים ע"פ מדדים כלליים וקבועים: צורת האריזה ואסתטיות המוצר; נוחות השימוש; רמת המחיר; עמידות המוצר; ריכוז הפיגמנט (color pay-off) וכן הפן המוסרי של ניסויים בבע"ח, עם כל המשתמע מכך. *בשל התגליות אותן גיליתי לאחרונה בנושא הניסויים בבע”ח, מורכבות העניין ופתלתלותו אני מייעצות לכל קוראי לקרוא בעיון את הטור המפורט הזה , ולהסיק את מסקנותיהם האישיות. אני אישית נשענת על PETA כמקור מהימן עד כמה שניתן לדעת"

Liquid Lipstick שפתוני מאט עמידים נוזליים של אלין כהן

קפה ומאפה - השפתונים של אלין כהן (צילום:שולי דרוקמן)

אם טרם שמעתם על אלין כהן, אתם כנראה גרים בפלנטה אחרת. הנערה המוכשרת בת ה-16, כוכבת אפליקציית המיוזיקלי ותכנית הילדים "הבנים על הבנות" מסתמנת כמעצמה מותגית, ולא בכדי. עם מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות השונות, יופי אקזוטי, אופי צנוע ומשפחה תומכת ומפרגנת – קשה שלא להבין איך הגיעה לאן שהגיעה.
היעד האחרון שנכבש על ידיה הוא ליין שפתונים ממותג משלה – הישג מכובד למדי אם נסתכל על הקונקורנציות שלה, בנות עם קילומטראז' גבוה יותר בתחום ונסיון רב בשוק הביוטי.

אלין בחגיגות יום הולדת 16 שלה, בחסות "מאק"


ליין השפתונים של אלין כהן יצא לפני כחודש בהשקה חגיגית באתר
גילטי ובאתר האישי שלה וקיבלתי לשמחתי את כולו להתנסות.
המיתוג של ליין האיפור, שיש האומרים שדומה משמעותית למיתוג ליין השפתונים של קיילי ג'אנר אולי עושה רושם ראשוני כזה, אסוציאטיבית, אבל תכלס - למעט לוגו השפתיים, שלא זכור לי שמישהו בחברות האיפור רשם עליו פטנט (ע"ע הלוגו של "מייקאפ פוראבר", לדוגמא), אין שום דבר דומה בעיצוב המוצר שלה. כך שבמקרה הזה זה בעיני המתבונן.



איזה קטע, גם הלוגו שלהם נראה ככה...יאללה, תביעה ייצוגית!


חמשת הגוונים, המונים שלושה גווני ניוד, גוון כתום וגוון אדום מגיעים במארז מושקע ומעוצב. השפתונים עצמם מגיעים במיכלים פלסטיק מאורכים עם שם המותג, ובעלי אפליקטור ספוגיתי להנחה מדוייקת.

מיי-לין, אדום נקי (צילום:יעל יעקבי)

מיי-ליין (צילום:יעל יעקבי)


מרקם השפתונים נוזלי מאד, מעט מיימי וניתן לדייק ולעבד אותם לא מעט עד להתקבעות מוחלטת על השפתיים. הם דקיקים בעוביים כמעט ולא מורגשים על גבי השפתיים, לא ייבשו אותן באופן יוצא דופן ושרדו בגאון ארוחה ושתיה מרובה למדי, כמעט ללא דהיה מורגשת  - לא בפנים השפתיים ולא בזוויותיהן. הגוונים מהממים והתלהבתי במיוחד מהגוון האדום MyLeen
 ומהגוון הניודי המשגע MyMay שנקרא על שם חברתה הטובה  מאי גורפינקל ז"ל שנפטרה ממחלת הסרטן ימים ספורים לאחר השקת הליין.

מיי-מאי, ניודי מהמם שאפילו אני, חובבת הכהים התלהבתי ממנו (צילום:יעל יעקבי)


מחירי השפתונים  - 99 ₪ לפני הנחת מותג אופציונלית.

Very Matte Liquid Lipstick – שפתוני מאט נוזליים של יאנה פרוביז

רעננים כמו משב רוח קרירה בקיץ מהביל - השפתונים הנוזליים של יאנה פרוביז (צילום:יעל יעקבי)


יאנה פרוביז  - המאפרת המוכשרת ומוותיקות היו-טיובריות הישראליות הוציאה לשוק לפני כשבועיים את ליין שפתוני המאט הנוזליים שלה, שגם אותם ניתן לרכוש באתר "גילטי" (וזה גם אולי המקום לציין לטובה את האתר, שמקדם ומעודד באהבה מוצרים של יזמי איפור ישראליים).
הליין של יאנה מכיל ארבעה גוונים – שני ניודים, אדום נקי וגוון פוקסיה עז.

הזיקה לשחור ולבן. יאנה וסמל ההיכר, החוזר על עצמו גם בעיצוב המוצר (צילום:יח"צ)


לגבי עיצוב המוצר, חייבים להקדיש לנושא כמה דקות של פירגון, כיוון שהוא לא פחות ממושלם. ניכר לגמרי כי הושקעה מחשבה מאד מעמיקה בעיצוב הכוללני החוזר על עצמו בבחירת הצבעוניות (שחור, לבן וזהב – תוך קריצה לסימן ההיכר של יאנה, השיער שלה), בעיצוב המוקפד של הלוגו עצמו – הן במארזי הקרטון המינימליסטים והן במיכל עצמו, ששונה מאד מרפליקות סטנדרטיות של שפתוני מאט אחרים המיוצרים בארץ. אין ספק שמטרת המיתוג, לשדר יוקרה ותחכום בהחלט מתרגמת מצוין לכדי עיצוב המוצר.

מתוך הסטורי באינסטגרם שלי - כל ארבעת השפתונים של יאנה (צילום:יעל יעקבי)

מיכלי השפתונים עשויים פלסטיק מוארך ובעלי פקק שפאותיו לבנות ושחורות עם מסגור דקיק בזהב. האפליקטור עצמו ספוגיתי, אבל קטן ודק למדי – מה שמאד עוזר בדיוק ההנחה, במיוחד בזויות הפה.
השפתון עצמו נוזלי, דקיק בעוביו על השפתיים ומתקבע מהר למדי. התחושה האישית שלי איתו על השפתיים היתה יבשה יותר משפתונים דומים אחרים, אבל לא ברמה של חוסר נעימות והעמידות היתה מעולה, גם אחרי ערב של בירות ונשנושים. רוויית הפיגמנט מצויינת והכיסוי מלא ואחיד. על פי התיאור באתר, השפתונים (המיוצרים כאמור בארץ) לא נוסו על בע"ח – פלוס נוסף וחשוב לא פחות בשיקלול הסופי של שביעות הרצון.




Very In Love-גוון ניוד אפרסק יפהפה (צילום:יעל יעקבי)

89 ₪ למוצר המכיל 6ml, שלא בעת הנחות מותג אפשריות.

Color Blush – סדרת סמקים חדשה 'קרליין'

הסמקים החדשים של קרליין (צילום: יעל יעקבי)

בין ליין המוצרים המתחדש, השיקו בחברת קרליין לאחרונה את קו הסמקים החדש שלהם, המכיל עשרה גוונים חדשים של סמקי מונו. הפעם, ללא המברשת הממוזערת והכה-מיותרת שנמצאת במרבית המוצרים המסחריים מסוג זה.
הסמקים אשר ניחנים בגימור קטיפתי בשל קומפלקס פולימרים טבעי ורכיבי סיליקון (כך, ע"פ עלון היח"צ) אכן נמשחים על הלחיים באופן אחיד, קליל ולא כתמי, אך דקיקות הגריסה איננה משפיעה כהוא זה על רוויית הפיגמנט המצויינת שלהם. בנוסף, למי שמחפשת גוון הצללה מוצלח במיוחד – אני ממליצה בחום על גוון Plum Sorbet#10 שהוא גוון חום קר למדי, אשר נראה מצויין עם כל סוגי האיפור הצבעוניים. להשגת עמידות-שיא מותר ואף רצוי להניח אותם מעל הצללות רטובות כלשהן, בקרם או בסטיק.


גם זה סוג של מאפה, לצד הקפה (צילום:שולי דרוקמן)
הבונוס, כרגיל וכיאה למוצר ישראלי – המוצר לא נוסה על בע"ח.
יופי של התחדשות!
60 ₪ שלא בעת הנחות מותג תכופות, למוצר המכיל
12g.


***

אני מודה, שעד לפני כחודשיים, לא היה סיכוי שאכתוב פה על המוצרים של הודא קטן, הביוטרית האמריקנית ממוצא עיראקי.
לאחר שהעבירה בעמוד העסקי שלה באינסטגרם, לא אחת, ביקורות על מדיניות ישראל במהלך מבצע "צוק איתן" (ב
שנת 2014) - עוררה עליה קטן את זעם חובבות הביוטי הישראליות והיהודיות ברחבי העולם. חלקם הגדול של התכתובות הללו נמחק, אבל ההתנהלות הותירה טעם מר בפי הקהל הישראלי - שלא ממהר לשכוח וממשיך לנטור טינה, בהתאם.
ההפתעה הגדולה, לאור הסברה כי הבחורה אנטי-ישראלית מוחלטת, היתה דווקא בהשקה של המאפרת הישראלית המצליחה - נטשה דנונה, שכבשה לאחרונה בסערה גדולה את שוק הביוטריות האמריקני ואף השיקה חנות עצמאית ואת הליין שלה בארה"ב וברשת חנויות "ספורה".
קטן ודנונה נפגשו ב"ספורה" בהשקה הרשמית של השקת הליין של דנונה, ותועדו בצילום שלא משתמע לשתי פנים - כפי שניתן לראות כאן, בצילום המסך. קטן אף הוסיפה והודתה לדנונה נרגשות בתגובה לתמונה המשותפת.


צילומסך מתוך חשבון האינסטגרם של נטשה דנונה


האם לא ידעה שדנונה ישראלית? אני בספק
האם היא הפכה לפתע לציונית נלהבת? יה, רייט....
מה שכן, ברור לי למדי (בעיקר לאור פומביות העניין), כי יש כאן יח"צ מתוזמן היטב שמבקש להבהיר אולי כי קטן למדה את הלקח והפנימה שפוליטיקה לא תמיד עושה טוב לביזנס.
וכיוון שאני תמיד בעד הזדמנות שניה, אני מוכנה לתת לה את חמת הספק - בבחינת "מודה ועוזב - ירוחם".

ולמה היתה חשובה לי כל ההקדמה הזו?
כי המוצר שלה, עליו אני עומדת לכתוב, הוא לא פחות ממושלם!

Liquid Matte Lipstick - שפתון מאט נוזלי של "הודא ביוטי"


היי, שוב לוגו של שפתיים. שערוריה! הודא ביוטי והשפתונים העמידים (צילום:יח"צ)


מכיוון שכולכם כבר מכירים את הפטיש הקשה שלי לשפתוני מאט נוזליים (אי אפשר ממש לפספס), לא באמת חשבתם שאסע לחו"ל מבלי לדגום את שלה, נכון?
אז אני מודה ומתוודה שנורא רציתי להתאכזב, ולהגיד שהם דומים להמון שפתונים אחרים, אפעס - לא הצליח לי.
מדובר פשוט באחד המוצרים הטובים, אם לא הטובים ביותר מהז'אנר הזה, שהנחתי על שפתיי.
את שלושת השפתונים בגווני "CheerLeader", "Vixen, "Famous", רכשתי בכלבו סלפרידג'ס, בלונדון.
האריזות, משובבות נפש. שוב, לוגו של שפתיים פשוקות (איזה קטע?!) כשהשפתון האמתי מושחל ביניהן וניתן לדעת מה הגוון על פי צבע המארז והשפתיים.


Cheerleader-אדום כתום מושלם (צילום:יעל יעקבי)


השפתון עצמו מגיע במיכל מוארך מפלסטיק חלבי כשעליו כיתוב הלוגו. ידית המשיחה ארוכה למדי ובעלת ראש ספוגיתי איכותי ונוח לתמרון. לשפתון יש ניחוח עדין שקצת הזכיר לי את הריח של שפתוני "ליים קריים". אבל המרקם, אלוהים...המרקם פשוט אלוהי. מדובר על מצב צבירה עילאי ומושלם - קרמי דיו על מנת לאפשר כיסוי נאה ורוויית צבע מלאה במשיחה אחת, אבל גם נוזלי מספיק על מנת לאפשר משחק עד להנחה מדוייקת ומושלמת, לפני שהוא מתקבע.


Famous- בורדו חם ומטריף (צילום:יעל יעקבי)


הפלא הזה המשיך להראות נפלא גם לאחר שעות רבות וארוכות, תוך כדי ארוחה מלאת מנות ושתייה, כשכמעט שום שינוי לא ניכר במראה השפתיים, למעט דהייה קטנה ב'בפנוכו' שלהן. התחושה, לאורך אותן שעות, עדיין הייתה נעימה ומשוללת אותה צחיחות מזעזעת שאופיינית לכל כך הרבה שפתונים מהסוג הזה, שניסיתי לאורך השנים.
המחיר, ביחס לשאר השפתונים שרכשתי, יקר למדי - 20 פאונד למוצר המכיל 5ml, אבל שווה כל פני ממנו וגרם לי להצטער שלא רכשתי יותר משלושה.
בנוסף, מצהירים בחברה כי המוצרים לא נוסו על בע"ח והיא איננה משווקת אותם בסין.
את הליין של הודא ניתן להשיג באתר Cult Beauty, בסניפי ספורה בארה"ב ובכלבואים - 'הרודס' ו'סלפרידג'' בבריטניה.

***
עד כאן להיום יקיריי, תיכננתי לכתוב עוד, אבל חפרתי לכם מספיק.
אז עד הפעם הבאה, הגיבו לי, בואו לעמוד המקצועי שלי או עקבו אחרי באינסטוש!
yaelmakeup09@gmail.com
אוהבתותכם!


No comments:

Post a Comment